تجهیزات تست کیفیت هوای فشرده

چگونه کیفیت هوای فشرده را آزمایش کنیم؟

خوشبختانه، اندازه گیری کیفیت هوا با استفاده از ابزارهای مختلف بسیار آسان تر از گذشته شده است .پس به فناوری هایی که می توانید توسط آلایندها استفاده کنید، میپردازیم .

چگونه رطوبت هوای فشرده خود را اندازه گیری کنیم؟

اندازهگیری رطوبت برای مدت طوالنی یک چالش واقعی بود و اگر از خشککن هوای فشرده قدیمی استفاده میکنید، احتمال زیادی وجود دارد که سنسور محتوای رطوبت دقیقی نداشته باشد.

نشانگر رطوبت:

یک گزینه بسیار ارزان برای استفاده، نشانگر رطوبت است که می تواند در هر نقطه از سیستم شما در پایین خشک کن هوا  تا نقطه استفاده صب شود. تغییر رنگ از آبی به صورتی نشان می دهد که سطح رطوبت در حال افزایش است. الزم به ذکر است که این فقط یک نشانه است و یک اندازه گیری دقیق نیست.

تکنولوژی آینه سرد :

در طرف دیگر طیف از نظر هزینه، فناوری آینه سرد است که دقیق ترین و همچنین بسیار حساس است. در اینجا، یک آینه سرد و یک مکانیسم نوری الکترونیکی برای تشخیص تراکم در سطح آینه استفاده می شود. این دستگاه ها نه تنها گران هستند بلکه به تمیز کاری مکرر،اپراتور آموزش دیده،و کالیبراسیون دوره ای نیاز دارند تا دقت باالیی را حفظ کننند . در نتیجه، اینها برای اندازه گیری مداوم رطوبت استفاده نمی شوند ، بلکه به گزینه ی کم طرفداری برای اهداف ممیزی هستند .

سنسورهای نقطه شبنم نوع خازنی :

سپس سنسورهای نقطه شبنم خازنی وجود دارند که برای نظارت مداوم بر نقطه شبنم هوای فشرده شما مناسب هستند. با ارائه بازخورد به خشک کن، آنها می توانند به شما صرفه جویی در مصرف انرژی را در ترکیب با کنترل های مناسب خشک کن ارائه دهند. این تجهیزات نه تنها برای خشککنندهها، بلکه برای خشک کننده های مبرد نیز موجود است، که آن را به فناوری مطلوب برای اهداف ممیزی و نظارت مستمر
تبدیل میکند.

 

سنسورهای نقطه شبنم نوع خازنی

سنسورهای نقطه شبنم نوع خازنی

چگونه روغن را در هوای فشرده خود اندازه گیری کنیم؟

فن آوری های مختلفی وجود دارد که به شما امکان می دهد مقدار روغن در دستگاه فشرده خود را اندازه گیری کنید تا اطمینان حاصل کنید که با استانداردهای کیفی هوا مطابقت دارند .

محلول های نمونه برداری :

Copco Atlas box-O یک محلول نمونه برداری کم هزینه است که نشان دهنده غلظت باالی روغن در هوا در صورت وجود روغن به صورت مایع یا آئروسل است، به این معنی که راه حلی برای کاربردهایی است که هوا الزم نیست خیلی خالص باشد.

لوله های آزمایش شیشه ای :

روغن هستند. معموالً لوله های آزمایش شیشه ای روش مقرون به صرفه دیگری برای بررسی دوره ای در پشت QDT استفاده میشود و میتواند غلظتهای کم بخار روغن را تا سطح 8573-1 ISO کلاس 1 اندازه گیری کند. در نتیجه، میدانید که آیا از همه استانداردهای کیفیت هوا به جز سختگیرانهترین استانداردها پیروی میکنید یا خیر.

 

لوله های آزمایش شیشه ای

لوله های آزمایش شیشه ای

آشکارسازهای فوتیونیزاسیون  ( حسگرهای PID )

سپس آشکارسازهای فوتیونیزاسیون حسگرهای (PID ) وجود دارند که روشی مقرون به صرفه برای تعیین میزان بخار روغن در هوای فشرده شما هستند. آنها همچنین اجازه نظارت مداوم با ذخیره سازی داده ها را می دهند. با این حال، برخی از مارک ها رطوبت را به عنوان روغن تشخیص می دهند و بنابراین نتیجه اشتباهی ارائه می دهند، بنابراین مطمئن شوید که یک PID با کیفیت دریافت می کنید.

کروماتوگرافی گازی

فناوری نهایی که می توانید از آن استفاده کنید کروماتوگرافی گازی است، فرآیندی که اغلب در شیمی تحلیلی برای آزمایش خلوص یک ماده خاص مانند هوای فشرده در این مورد استفاده می شود. این تنها روشی است  ، که میتوان برای اطمینان از رعایت دقیقترین الزامات کیفیت هوا استفاده کرد.

چگونه ذرات موجود در هوای فشرده خود را اندازه گیری کنیم؟

تکنولوژی لیزر : ذرات به صورت نوری شمارش می شوند، به عنوان مثال. با لیزر این لیزر نمونه برداری از هوا را نظارت می کند. با این حال، دریافت صحیح نمونه بسیار مهم است، به خصوص زمانی که باید کیفیت هوای بسیار باالیی حاصل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *