کیت تعمیراتی اطلس کوپکو – 1403

آشنایی با کیت تعمیراتی اطلس کوپکو

کیت تعمیرات کمپرسور اطلس کوپکو مجموعه ای از قطعات یدکی است که برای تعمیر و نگهداری کمپرسور های هوا اطلس کوپکو استفادهع می شود . این کیت ها شامل قطعاتی مانند واشرها ، اورینگ ها ، بلبرینگ ها ، شیر ها و گسگت ها هستند که با گذشت زمان فرسوده یا خراب می شوند.

کیت تعمیراتی که به انگلیسی Check Valve به منظور جلوگیری از برگشت جریان در مسیر لوله کشی نصب می­‌شوند. به عبارت دیگر این شیر ها وظیفه دارند تا جریان سیال را فقط از یک جهت عبور دهند به نحوی که جریان از یک سو وارد شیر شده و از سوی دیگر آن خارج می‌­شود.

کیت تعمیراتی اطلس کوپکو - 1403

نحوه یافتن کیت تعمیرات مناسب :

  • مدل کمپرسور خود را پیدا کنید : اولین قدم برای یافتن کیت تعمیرات مناسب پیدا کردن مدل کمپرسور اطلس کوپکو خود است . این اطلاعات را می توانید در دفترچه راهنمای کاربر یا روی مدل پلاک کمپرسور پیدا کنید.
  • به وب سایت اطلس کوپکو مراجعه کنید و یا با یک توزیع کننده معتبر اطلس کوپکو تماس بگیرید.

توجه : در ایران به دلیل وجود تحریم های بین المللی نماینده رسمی اطلس کوپکو وجود ندارد و شما می توانید از تامین کنندگان معتبر و غیر رسمی کمک بگیرید. شرکت اطلس کاسپین با بیش از 20 سال سابقه و فروش در زمینه کمپرسور های هوای فشرده  اطلس کوپکو ، ارائه دهنده تمامی خدمات و محصولات مرتبط با شرکت اطلس کوپکو در ایران است.

کیت تعمیراتی اطلس کوپکو - 1403 - 1

مزایای خرید کیت تعمیرات اطلس کوپکو چیست ؟

استفاده از کیت تعمیرات و فیلتراسیون کمپرسور اطلس کوپکو مزایای متعددی برای شما به همراه می آورد ، که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

افزایش طول عمر :

تعویض منظم قطعات فرسوده با استفاده از کیت تعمیرات ، از خرابی های ناگهانی و هزینه های گزاف تعمیرات بزرگ جلوگیری می کند.

فیتلر های با کیفت موجود در کیت فیتلراسیون ، از ورود ذرات و آلودگی به داخل کمپرسور جلوگیری می کنند و به این ترتیب سایش و پارگی قطعات داخلی را کاهش میدهد.

بهبود عملکرد : 

کیت های تعمیرات اطلس کوپکو با قطعات با کیفیت و دقیق ساخته شده اند که می توانند به طور قابل توجهی عملکرد و کارایی کمپرسور شما را ارتقا دهند.

فیلتر های تمیز و به موقع  تعویض شده در کیت فیلتراسیون ، جریان هوا را بهینه می کنند و به کمپرسور شما کمک می کنند تا با حداکثر توان خودکار کنند.

کاهش هزینه ها :

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه با استفاده از کیت تعمیرات ، می تواند در بلند مدت از هزینه های شما بکاهد . زیرا از خرابی های ناگهانی و نیاز به تعمیرات پر هزینه جلوگیری می کند.

فیتلر های با کیفیت در کیت فیلتراسیون ، از هدر رفتن روغن و هوا جلوگیری می کند و به این ترتیب در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.

افزایش زمان کار کرد :

تعمیر سریع و آسان کمپرسور با استفاده از کیت تعمیرات ، زمان خرابی را به حداقل می رساند و به شما کمک می کند تا از کمپرسور خود به طور مداوم استفاده کنید

فیتلر های تمیز در کیت فیلتراسیو ، از انسداد و گرفتگی قطعات داخلی کمپرسور جلوگیری می کنند و به این ترتیب طول عمر مفید آن را افزایش می دهند.

مزایای دیگر :

  • امنیبت بیشتر
  • آرامش خاطر
  • دسترسی آسان

کیت تعمیراتی اطلس کوپکو - 1403 - 2

تفاوت کیت تعمیرات کمپرسور های اطلس کوپکو با نمونه های مشابه غیر اصل چیست؟

کیفیت :

کیت تعمیرات اطلس کوپکو : از قطعات با کیفیت و با دوام ساخته شده اند که مطابق با استاندارد های دقیق اطلس کوپکو هستند . این قطعات برای عملکرد صحیح و طول عمر طولانی کمپرسور شما طراحی شده اند.

کیت تعمیرات غیر اصلی : از مواد ارزان تر و با کیفت پایین تر ساخته می شود که ممکن است به سرعت فرسوده و یا خراب شوند این می تواند منجر به خرابی کمپرسور ، نشت و سایر مشکلات شود.

هزینه :

کیت تعمیرات اطلس کوپکو : ممکن است در ابتدا گران ترا از کیت های غیر اصلی باشند ، اما در بلند مدت با توجه به کیفیت ، عملکرد ، ایمنی و ضمانت میتوانند مقرون به صرفه تر باشند.

کیت تعمیرات غیر اصلی : ممکن است در ابتدا ارزان تر باشند ، اما به دلیل خرابی های زود هنگام ، نشت و سایر مشکلات ، می توانند در دراز مدت هزینه بیشتر برای شما داشته باشند.

در کیت های تعمیراتی اطلس کوپکو چه استاندارد هایی رعایت شده است ؟

کیت های تعمیراتی اطلس کوپکو برای مطابقت با طیف گسترده ای از استانداردها ، از جمله استاندارد های بین المللی ، ملی و صنعتی طراحی شده اند . این استاندارد ها برای اطمینان از کیفیت ، عملکرد ، ایمنی و سازگاری با محیط زیست کیت های تعمیراتی وضع شده اند. در ادامه به بررسی جزئیات برخی از این استاندارد ها می پردازیم .

ISO

استاندارد های بین المللی :

ISO 18573 : این استاندارد کیفیت هوای فشرده را در 9 کلاس بر اساس محتوای ذرات ، روغن و رطوبت طبقه بندی می کند . کیت های تعمیراتی اطلس کوپکو به گونه ای طراحی شده اند که به شما کمک کند تا به سطوح مختلف کیفیت هوای فشرده مطابق با این استاندارد دست پیدا کنید . برای مثال اگثر به هوای فشرده با کیفیت بالا برای مصارف حساس مانند صنایع غذایی یا دارویی نیاز دارید . می توانید از کیت تعمیراتی استفاده کنید که مطابق با کلاس 1 یا 2 استاندارد ISO8573 باشد.

ISO 14001 : این استاندارد یک سیستم مدیریت زیست محیطی را برای سازمان تعریف می کند . اطلس کوپکو متعهد به تولید کیت های تعمیراتی سازگار با محیط زیست است که به کاهش ضایعات و مصرف انرژی کمک می کند . این کیت ها با استفاده از مواد قابل بازیافت و فرایند های تولید کار آمد ساخته می شوند.

از انواع کیت های تعمیراتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • Check Valve Kit
  • Pressure Valve Kit
  • Drain Valve Kit
  • Thermostatic Valve Kit
  • Oil Stop Valve Kit
  • Safety vlave

Check Valve Kit

Check-Valve-Kit

Check-Valve-Kit

در کمپرسورهای اسکرو ، جهت عدم بازگشت فشار توليد شده به داخل واحد هواسازی از چک ولو کمپرسور ( Check Valve Kit 2906009300 ) استفاده می شود. با توجه به طراحی خاص اين شير توسط در سری تولیدی شرکت اطلس کوپکو درهر 8000 ساعت احتياج به تعويض Check Valve Kit می باشد. اختلال در کارکرد اين شير می تواند منجر به بازگشت فشار به داخل واحد هواساز شود. این بازگشت فشار به داخل واحد هواساز باعث دور برعکس زدن اسکروها می شود. ضمنا خروج بخاراست روغن از فيلتر هوا نيز از علائم اختلال در کارکرد اين شير Check Valve Kit می باشد.

Pressure Valve Kit

Pressure-Valve-Kit

Pressure-Valve-Kit

شیر حداقل فشار ( Minimum Pressure Valve Kit 2901145300 ) در کمپرسور اسکرو به منظور به گردش در آوردن روغن در زمان بی باری کمپرسور مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که کمپرسور در حالت unload می باشد، فشار هوای درون کمپرسور کاهش می یابد.

از این رو میزان گردش روغن درون کمپرسور اسکرو نیز کم می شود. این امر سبب افزایش دمای روغن شده و از عمر قطعات و اجزای کمپرسور اسکرو می کاهد.

نقش شیر حداقل فشار در زمان unload این است که، فشار کمپرسور را در قسمت سیکل بسته داخل کمپرسور در حدود ۲٫۵ بار نگه می دارد تا چرخش روغن به خوبی انجام شود. عملکرد شیر حداقل فشار به این شکل است.

زمانی که کمپرسور به حالت unload می رود و فشار به ۴-۶ بار می رسد ، این شیر خروجی هوا را می بندد، تا فشار داخل کمپرسور از ۲٫۵ بار پایین تر نیاید.

نکته مهم این است که به دلیل استفاده از این شیر در کمپرسور اسکرو، حداقل فشار تحویلی به مصرف کننده ۵ بار می باشد و برای دستیابی به فشار پایین تر از ۵ بار می بایست از فشار شکن استفاده شود

Drain Valve Kit

Drain-Valve-Kit

Drain-Valve-Kit

این دسته از کیت ها ( Drain Valve Kit – 2901075000 ) به منظور جلوگیری از برگشت و حذف میعانات گازی از کمپرسور و فیلترها مورد استفاده قرار می گیرد. که مجـهز به سیستم آب بندی مناسـب بوده و با حـداقل فشـار (0.6 بار) کار می کند.

Thermostatic Valve Kit

Thermostatic

Thermostatic

دریچه های ترموستات ( Thermostatic Valve kit 1619540000 ) یک راه حل کنترل ساده و قابل اطمینان هستند.به دليل اينکه سيستمها با درجه حرارتهاي متفاوت کار ميکنند، نياز به کنترل دارندکه با مکانيزمهای گرم يا سرد کردن عمل کنند. بعبارتي ترموستات (دریچه حرارتی) جهت کنترل درجه حرارت آب ورودي اواپراتور استفاده ميشود.

Oil Stop Valve Kit

Oil-Stop-Valve

Oil-Stop-Valve

از اويل استپ ولو ( Oil Stop Valve Kit 2901021701 ) در کمپرسورهای اسکرو اويل اينجکت جهت تزريق روغن به داخل هوا در واحد هواساز استفاده می شود. اين شير وظايفی را برعهده دارد که بسيار مهم و حياتی می باشند. تزريق روغن به واحد هواساز و عدم خروج روغن از واحد هواساز در هنگام خاموش بودن کمپرسور نيز از وظايف اين شير می باشد. سرويس کيت Oil Stop Valve Kit در هر 8000 ساعت ضروری بوده است. و درصورت عدم کارکرد اين شير آسيب های ناشی از بدون روغن کارکردن واحد هواساز به آن وارد می شود.

شیر ایمنی Safety Vlave

Safety-Vlave

Safety-Vlave

شیر ایمنی نوعی از شیر است که جهت کنترل فشار در دیگ بخار و مخازن تحت‌ فشار استفاده می‌شود. هدف اصلی از استفاده از شیر ایمنی محافظت از جان افراد، تجهیزات، زیرساخت ­ها و محیط‌زیست است. شیر ایمنی به‌ گونه‌ای طراحی و ساخته می­ شود که در هنگام بالا رفتن فشار یا دما در مخزن، به‌طور خودکار وارد عمل شده و مقداری از محتویات مخزن را تخلیه می‌کند و هم­چنین از هدر رفت سیال پس از تخلیه مقدار اضافی آن و بازگرداندن سیستم به حالت عادی، جلوگیری می­ کند


نتیجه گیری :

  • همیشه از قطعات یدکی اصلی اطلس کوپکو استفاده کنید . استفاده از قطعات یدکی غیر اصلی می تواند به کمپرسور شما آسیب برساند و ضمانت آن را باطل کند.
  • قبل از شروع هرگونه تعمیرات ، دفترچه راهنمای کاربر کمپرسور خود را به دقت مطالعه کنید.
  • اگر از انجام تعمیرات مطمئن نیستید از یک تکنسین واجد شرایط کمک بگیرید.
اطلس کاسپین

اطلس کاسپین : ارائه دهنده خدمات اطلس کوپکو در ایران

شما عزیزان میتوانید برای دریافت خدمات و مشاور های تخصصی در زمینه کیت های کمپرسور اطلس کوپکو و خرید تجهیزات جانبی اورجینال اطلس کوپکو با ما شرکت اطلس کاسپین تماس حاصل فرمایید . شرکت اطلس کاسپین اراده دهنده کیت های اورجنیال اطلس کوپکو در ایران.

شماره های تماس به شرح ذیل می باشد :

۳۳۳۵۷۴۸۰ ۰۲۸

۰۹۱۲۲۰۰۰۲۶۴

۰۹۱۲۲۰۰۰۳۵۹

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *