سیلیکا ژل چیست و کاربرد آن در کمپرسور – 1403

سیلیکا ژل چیست؟

سیلیکا ژل ( Silica gel ) نیز از انواع مواد جذب کننده رطوبت هوای فشرده میباشد. فراگیرترین نوع دسیکانت است که دارای قدرت محافظتی بسیار کارآمد در آب و هواهای متفاوت میباشد. ماده ای است که در جنگ جهانی دوم توسط آلمانیها به نام “سنگ معجزه گر” شناخته شد.

سیلیکا ژل - 1

سیلیکا ژل – 1

ترکیب سیلیکا ژل :

ترکیب اصلی سیلی کا ژل ( Silica gel ) دی اکسید سیلیکون است. که از اختلاط سیلیکات سدیم و اسید سولفوریک تولید میشود. سیلیکاژل ماده ای غیرسمی، بدون بو، بدون مزه و از نظر شیمیایی غیرفعال است. دارای سطح تماس بسیار زیاد و نفوذپذیری بالایی میباشد.

مناسب ترین شرایط محیطی برای سیلیکا ژل، درجه حرارت (°30-20 )و رطوبت(%90-60%)است. در چنین شرایطی سیلیکاژل توانایی کاهش رطوبت نسبی محیط را به میزان 40% دارا میباشد.

قدرت جذب سیلیکا ژل در اثر آلودگی با گردو غبار، مواد روغنی یا نفتی كاهش پیدا ميكند.

سیلیکا ژل - 2

سیلیکا ژل – 2

سیلیکا ژل نارنجی حاوی یک عامل رنگی ترکیبی میباشد. بر خلاف نمک کبالت (عامل رنگی در سیلیکاژل آبی) غیرسمی بوده. و از ایجاد آلودگی در محیط زیست جلوگیری میکند. این محصول با تکنیک بینظیر و قدرت جذب بالا،محصول جدید سیلیکاژل درخشان و”دوست محیط زیست” معرفی میشود.

سیلیکاژل نارنجی را در صنایع مختلف نظامی ، هوانوردی ،ساختمان ، برق والکترونیک مخصوصاً صنایع دارویی و غذایی استفاده میشود.

این سیلیکاژل از نارنجی تیره در شرایط خشک و فعال به سبز تیره در زمان اشباع شدن از رطوبت متغير ميباشد. سیلیکاژل نارنجی به دو شکل گرانول (نامنظم) و کروی تولید میشود. نوع کروی دارای منافذ باریک و عاری از هرگونه غباری میباشد. به همین دلیل نسبت به نوع گرانول ارجحیت دارد.


چنانچه قصد خرید مواد جذبی از قبیل آلمینیوم اکتیو ، مولکولارسیو ، سیلیکاژل دارید با انتخاب اطلس کاسپین ، می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین مواد موجود … را تهیه فرمایید. ، فروشگاه اینترنتی ما به آدرس : compressoryar.ir آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

همچنین اگر در هر یک از مراحل خرید، با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با شماره های :

33357480 028

09122000264

09122000359

تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصان ما، به تمامی ابهامات و سوالات شما پاسخ دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *