ایر درایر چیست؟ و کاربرد آن در کمپرسور – 1403

ایر درایر چیست ؟ و کاربرد آن در کمپرسور

 

کمپرسورهای هوا ازجمله کاربردی‌ترین تجهیزاتی هستند که در بسیاری از صنایع و مشاغل استفاده می‌شوند و می‌توانند استفاده‌های متعددی داشته باشند. امروزه ده‌ها نوع کمپرسور با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد وجود دارد که هرکدام می‌توانند برای مصارف صنعتی، نیمه‌صنعتی و غیر صنعتی استفاده شوند. کمپرسورها از قطعات مختلفی تشکیل می‌شوند که هرکدام از آنها دارای وظایف خاصی هستند. یکی از قطعات حیاتی و مهم در کمپرسورهای هوا، درایر (Dryer) یا خشک‌کن است که وظیفه از بین بردن رطوبت هوای محیط را بر عهده دارد.

ایر-درایر-چیست-؟-و-کاربرد-آن-در-کمپرسور-2

ایر-درایر-چیست-؟-و-کاربرد-آن-در-کمپرسور-2

وظیفه اصلی ایر درایر چیست؟

وظیفه اصلی درایر چیست؟ همان‌طور که گفته شد Dryer Air وظیفه دارد که رطوبت موجود در هوای فشرده شده توسط کمپرسور اسکرو و کمپرسورهای هوا را حذف کند. بخارات خروجی از کمپرسورها می‌تواند مشکلات متعددی برای دستگاه‌های مصرف‌کننده هوای فشرده ایجاد کند بنابراین استفاده از درایر کمپرسور از این مشکلات جلوگیری خواهد کرد. خشک‌ کردن هوا در Dryer کمپرسورها کاملاً تحت تأثیر شرایط محیط و میزان حساسیت ماشین‌آلات است. خشک‌کن‌های صنعتی معمولاً بعد از کمپرسور اصلی، مخزن کمپرسور و تله آبگیر نصب می‌شوند و با چندین روش مختلف رطوبت موجود در هوا را از بین می‌برند. بعدازآنکه ذرات درشت آب از هوای فشرده حذف شد و هوا وارد دستگاه خشک‌کن شد با استفاده از کم کردن دما و مواد جاذب رطوبت، ذرات باقی‌مانده آب جذب خواهد شد و راندمان تجهیزات پنوماتیک افزایش می‌یابد. البته در تعدادی از کمپرسورها برای افزایش کیفیت هوا از میکروفیلترها و تله آبگیر استفاده می‌شود.

 

ایر-درایر-چیست-؟-و-کاربرد-آن-در-کمپرسور-1

ایر-درایر-چیست-؟-و-کاربرد-آن-در-کمپرسور-1


چنانچه قصد خرید درایر دارید با انتخاب اطلس کاسپین، می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین درایر مارک اطلس کوپکو و … را تهیه فرمایید. ، فروشگاه اینترنتی ما به آدرس : compressoryar.ir آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

همچنین اگر در هر یک از مراحل خرید، با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با شماره های :

33357480 028

09122000264

09122000359

تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصان ما، به تمامی ابهامات و سوالات شما پاسخ دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *