درایر تبریدی چیست و کاربرد آن در کمپرسور – 1403

درایر تبریدی

در خشک‌کن تبریدی هوای متراکم شده خنک می‌شود و مقدار زیادی از آب چگالیده و جداسازی می‌شود.

درایر-تبریدی-0

درایر-تبریدی-0

 

 


 

 

درایر تبریدی - 1

درایر تبریدی – 1

پس از خنک‌کاری و چگالیده شدن، به هوای فشرده تا حدود دمای اتاق گرما داده می‌شود تا آب در خارج از سیستم لوله رسوب نکند. تبادل گرما بین هوای فشرده‌ی ورودی و خروجی نیز دمای هوای فشرده‌ی وارد شده را کاهش می‌دهد، و در چنین شرایطی ظرفیت خنک‌کاری مورد نیاز در مدار تبریدی را کاهش می‌دهد.

 

درایر-تبریدی-2

درایر-تبریدی-2

خنک‌کاری هوای فشرده از طریق سیستم تبریدی بسته روی می‌دهد. کنترل هوشمند کمپرسور تبریدی از طریق الگوریتم‌های کنترل هوشمند، مصرف نیرو را در درایرهای تبریدی پیشرفته تا حد زیادی کاهش می‌دهد. درایرهای تبریدی برای نقاط شبنم بین  تا  به کار برده می‌شوند و یک حد پایین دارند که نقطه‌ی انجماد آب چگالیده می‌باشد.

 

درایر-تبریدی-3

درایر-تبریدی-3

درایرهای تبریدی به صورت یک دستگاه مستقل و یا به صورت واحد خشک‌کن در درون کمپرسور تعبیه می‌شوند. درایرهای تبریدی تعبیه شده در کمپرسور فضای کمتری را اشغال می‌کنند و بهینه سازی ظرفیت کمپرسور هوا را تضمین می‌کنند. درایرهای تبریدی پیشرفته از گازهای تبریدی با پتانسیل گرمایش جهانی کمتر استفاده می‌کنند؛ این بدین معناست که آزاد شدن گازهای تبریدی در جو تاثیر کمی در گرمایش جهانی دارد. بر اساس قانون محیطی تصویب شده، مبردها میزان پتانسیل گرمایش جهانی کمتری خواهند داشت.

نصب و مکان درایر تبریدی

  1. تهویه: درایر تبریدی را فقط در محیطی با تهویه مناسب تمیز و خشک نصب کنید و حداقل 3فوت ( حدودا 1 متر)  بین درایر، تجهیزات دیگر و دیوار فاصله بگذارید.
  2. موقعیت (مکان ) درایر: اطمینان پیدا کنید که تقریبا 3 فوت فاصله در اطراف درایر جهت امور تعمیر و نگهداری وجود دارد. درایر نباید در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. درایر را در محیط های خارجی نصب نکنید. درایر را در محیطی در نزدیکی آ تش با دمای محیطی بالا یا پایین نصب نکنید.مطمئن شوید که درایر در محیطی تمیز و خشک نصب شود. غبار و ذرات معلق در هوا کندانسور هوای خنک را مسدود می کنند. یک کندانسور کثیف و اشباع شده عملکرد درایر را کاهش داده و نهایتا سبب آسیب به درایر می شود.
  3.  دمای محیط: دمای مناسب محیط برای درایر های تبریدی حداقل 35 تا حداکثر 110 درجه فارنهایت است.   برای نصب در دمای محیط بالاتر از 110 درجه فارنهایت توصیه می شود از یک کندانسور خنک شونده توسط آب در درایر استفاده شود. برای دریافت جزئیات بیشتر با فروشنده تماس بگیرید.
  4. انتخاب و طراحی لوله کشی داخلی و خارجی در درایر تبریدی : قطر لوله باید بر حسب نیازهای جریان هوا انتخاب شود. جریان هوای ورودی و خروجی را با هم مخلوط نکنید. توصیه می شود که یک لرزه گیر برای حذف ارتعاشات از کمپرسور در ورودی و خروجی درایر نصب شود. از ورودی و خروجی درایر برای تحمل وزن لوله کشی هوا استفاده نکنید.
  5.  شیر بای پس و شیرهای ایزوله : باید در مسیرهای ورودی و خروجی درایر نصب شوند تا اعمال بای پس  و کاهش فشار را انجام داده و نیز اجازه ی سرویس مناسب درایر هوا را بدهند.
  6. تخلیه میعانات : آبگذر تخلیه میعانات باید به درستی از درایر لوله کشی شود تا از تشکیل رطوبت جلوگیری گردد. درایر به یک شیر تخلیه اتوماتیک که تخلیه ی میعانات را کنترل می کند و یک شیر دستی برای تخلیه دستی میعانات مجهز شده است. کاربر باید یک خط تخلیه به مجموعه تخلیه طبیعی یا سیستم دفع بکشد.
  7.  نصب قطعات الکتریکی : لیبل اطلاعات درایر تبریدی نیروی الکتریکی مورد نیاز درایر را لیست کرده است. کاربر باید دقت کند که ولتاژ خط با ولتاژ لیست شده بر روی برچسب تطابق داشته باشد.

 

درایر-تبریدی-4

درایر-تبریدی-4


پیشنهاد : چنانچه قصد خرید کمپرسور هوای فشرده و لوازم جانبی اورجینال را دارید ، با انتخاب  اطلس کاسپین ( Atlas Caspian )  می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات هوای فشرده مارک اطلس کوپکو  ( Atlas Copco ) را تهیه فرمایید.

همچنین اگر در هر یک از مراحل خرید، با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با شماره های :

33357480 028

09122000264

09122000359

کارشناسان و متخصصان ما، آماده ارائه مشاور در زمینه خرید و تعمیر (اورهال ) کمپرسور و تجهیزات جانبی آن به شما عزیزان هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *