اندازه گیری نصب کمپرسور در ارتفاع بالا

اندازه گیری نصب کمپرسور در ارتفاع بالا

فشار و دمای محیط هر دو با ارتفاع از سطح دریا کاهش می یابد. این فشار ورودی کمتر بر نسبت فشار، برای کمپرسورها و همچنین تجهیزات متصل تأثیر می گذارد، که در عمل، تأثیری بر مصرف برق و مصرف هوا دارد. در عین حال، تغییرات ناشی از ارتفاع بیشتر بر توان نامی موجود از موتورهای الکتریکی و موتورهای احتراقی نیز تأثیر می گذارد.

چگونه ارتفاع بر نصب کمپرسور تأثیر می گذارد؟

نحوه تأثیر شرایط محیطی بر کاربرد مصرف کننده نهایی نیز باید در نظر گرفته شود. آیا دبی جرمی خاصی در یک فرآیند یا دبی حجمی مورد نیاز است؟ آیا از نسبت فشار، فشار مطلق یا فشار گیج برای اندازه گیری استفاده شده است؟ آیا دمای هوای فشرده قابل توجه است؟ همه این مالحظات شرایط متفاوتی را برای تواند نسبتا یچیده ً ابعاد یک تاسیسات هوای فشرده نصب شده در ارتفاع باال ایجاد می کنند و محاسبه آن می پباشد.

ارتفاع چه تاثیری بر انتخاب کمپرسور دارد؟

برای انتخاب کمپرسور مناسب در جایی که شرایط محیطی با شرایط ذکر شده در برگه داده ها متفاوت است، باید عوامل زیر را در نظر گرفت:

  • ارتفاع از سطح دریا یا فشار محیط
  • دمای محیط
  • رطوبت
  • دمای مایع خنک کننده
  • نوع کمپرسور
  • منبع تغذیه

این عوامل در درجه اول بر موارد زیر تأثیر می گذارد: – حداکثرفشار کاری – ظرفیت – توان مصرفی – نیاز سرمایش مهمترین عامل تغییرات فشار ورودی در ارتفاع است.

 

یک کمپرسور با نسبت فشار 8.0 در سطح دریا دارای نسبت فشار 11.1 در ارتفاع 3000 متری خواهد بود به شرط اینکه فشار عملیاتی برنامه بدون تغییر باشد. این امر بر راندمان و در نتیجه نیاز به توان تأثیر می گذارد. مقدار تغییر بستگی به نوع کمپرسور و طراحی دارد. دمای محیط، رطوبت و دمای مایع خنککننده همگی بر عملکرد کمپرسور در کمپرسورهای تک مرحلهای یا چند مرحلهای، کمپرسورهای دینامیکی یا کمپرسورهای جابجایی تأثیر میگذارند و به درجات مختلف بر عملکرد کمپرسور تأثیر میگذارند.

چگونه ارتفاع بر موتورهای الکتریکی تأثیر می گذارد؟

سرمایش در موتورهای الکتریکی توسط هوای با چگالی کمتر در ارتفاعات مختل می شود. موتورهای استاندارد باید بتوانند تا 1000 متر کار کنند و با یک دمای محیط 40 درجه سانتی گراد بدون هیچ تاثیری بر داده های رتبه بندی شده. در ارتفاعات باالتر، جدول زیر می تواند به عنوان راهنمای کاهش عملکرد استاندارد موتور استفاده شود. توجه داشته باشید که برای برخی از انواع کمپرسور، عملکرد موتور الکتریکی بیشتر از قدرت شفت مورد نیاز کمپرسور در ارتفاع بالا مختل می شود. بنابراین، کارکردن یک کمپرسور استاندارد در ارتفاع باال مستلزم کاهش فشار کاری یا نصب یک موتور بزرگ است.

چگونه ارتفاع بر موتورهای احتراق داخلی تأثیر می گذارد؟

کاهش فشار محیط، افزایش دما یا کاهش رطوبت، محتوای اکسیژن موجود در هوای مورد استفاده برای احتراق و در نتیجه، قدرت قابل استخراج از موتور احتراق داخلی (IC) را کاهش میدهد. درجه کاهش قدرت شفت بستگی به نوع موتور و روش تنفس آن با تنفس طبیعی یا توربوشارژ دارد که در جدول زیر آمده است. هنگامی که دما به زیر 30 درجه سانتی گراد می رسد، رطوبت نقش کمتری ایفا می کند کاهش جیره کمتر از ٪1 در 1000 متر توجه داشته باشید که قدرت موتور سریعتر از قدرت شفت مورد نیاز کمپرسور کاهش می یابد. این بدان معناست که برای هر ترکیب کمپرسور/موتور، حداکثر ارتفاع کاری وجود دارد که از کل حاشیه قدرت موتور بر روی کمپرسور برای استفاده در سطح دریا استفاده میکند. به طور کلی، محاسبه و بیان داده های خاص که در مورد کمپرسور، موتور و تجهیزات مصرف هوا اعمال می شود، باید به تامین کنندگان سپرده شود. اگر چیزی نامشخص است یا برای هر سوالی، نصب کننده باید همیشه با سازنده تجهیزات تماس بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *